عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۴۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بر روی جهنم پلی به نام صراط است که سختی آن از گذشتن مقابل تیربار بسیار بیشتر است.
عقیق: حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه 28 تیرماه به مناسبت مراسم عزاداری حضرت امام جعفر صادق(ع) در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و گفت: اگر بخواهید خداوند در زندگی شما نقش داشته باشد باید از گناه پرهیز کنید.

وی با اشاره به این آیه قرآن کریم که آیا نمی دانید خداوند شما را می بیند، عنوان کرد: شیطان نماز خواند و به معراج رسید یعنی موجود زمینی همپر ملک شد اما خدا را از درون قبول نداشت به همین دلیل به معصیت افتاد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه عالم محضر حق است، اظهار داشت: پیامبر خداوند(ص) فرمودند که اگر دنبال ثواب جهاد در رکاب پروردگار هستید به کسب درآمد برای خانواده بپردازید، برخی از مردها  مسوولیت خانواده را نمی‌پذیرند، اگر کسی در زندگی دنبال درآمد حلال باشد فضیلت جنگنده در رکاب رسول خدا را دارد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند: من دنبال زیبایی ظاهر بودم و آن را در نماز شب یافتم کسانی که اهل نماز شب باشند خداوند آنها را به نور خود منور می‌کند.

وی درباره نشانه های رفاقت خداوند تصریح کرد: یکی از این نشانه حضور قلب در ذکر الهی است، حضور قلب در ثروت کم حاصل می شود ثروت از یک حدی که گذشت انسان را با خود می‌برد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به آیه 71 سوره مریم، گفت: بدون تردید هیچ یک از شما نیستند مگر اینکه وارد جهنم شوید؛ خداوند وعده کرده همه وارد جهنم می‌شوید اما وعده نکرده که همه از جهنم خارج می‌شوید.

استاد حوزه علمیه افزود: بر روی جهنم پلی به نام صراط است که از مو باریکتر، از شمشیر بران‌تر، از شب تاریک‌تر و بسیار لغزان است در واقع سختی آن از گذشتن مقابل تیربار بسیار بیشتر است.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین