عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
در حالی که فرودگاه کربلا قرار بود چهار سال قبل افتتاح شود، عراقی‌ها به بهره‌برداری از فاز نخست آن از اواخر امسال اشاره کرده‌اند.

عقیق: «فاز نخست فرودگاه کربلا سال ۲۰۲۵ (اواخر سال ۱۴۰۳) افتتاح می‌شود.» این را استاندار کربلا نسیف الخطابی می‌گوید.احداث فرودگاه کربلا زیر نظر حرم امام حسین علیه‌السلام تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. رئیس هیات ملی سرمایه‌گذاری عراق حیدر مکیه می‌گوید که «باند فرودگاه تکمیل شده و بزودی سالن انتظار مسافران ساخته می‌شود.» در حالی که پیش از این مسؤولان از افتتاح این فرودگاه در سال ۲۰۲۰ یعنی ۴ سال قبل خبر داده بودند.

فرودگاه کربلا امسال افتتاح می‌شود؟

کلنگ احداث فرودگاه کربلا در ۳۲ کیلومتری جنوب شرقی کربلا سال ۲۰۱۷ میلادی (۹۵ شمسی) یعنی ۸ سال قبل زده شد اما با شیوع کرونا احداث آن به تعویق افتاد. البته پیش از این قطار تهران کربلا هم که قرار بود سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) تکمیل شود، سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

تعداد بازدید : 45

هم‌اکنون فرودگاه‌های بغداد و نجف مهم‌ترین مسیرهای هوایی برای زائران عتبات هستند که فرودگاه نجف هزینه فرودگاهی بالایی دارد؛ تا جایی که بلیت پرواز تهران نجف گاهی به بیش از ۱۰ میلیون هم می‌رسد. تولیت حرم حسینی حسن رشید العبایجی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی فاز نخست فرودگاه کربلا سالانه ۳ میلیون مسافر جابجا می‌شوند، می‌گوید که «هدف از افتتاح این فرودگاه سودآوری نیست، بلکه خدمت به زائران است.»

فرودگاه کربلا امسال افتتاح می‌شود؟

فرودگاه کربلا امسال افتتاح می‌شود؟

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین