عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
آیت الله طباطبایی نژاد بر محور قرار گرفتن روحانیت در هیئات عزاداری تأکید کرد و گفت: محوریت برنامه های عزاداری را باید سخنرانی های پرمحتوا و بر اساس نیاز جامعه تشکیل دهد تا فهم و درک دینی و سیاسی مردم افزایش یابد.
عقیق:آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با هیأت امنای رزمندگان اسلام اصفهان، یکی از شاخصه های برجسته این هیأت را حضور جوانان و نوجوانان دانست و گفت: یکی از بزرگترین الطاف الهی که شامل حال شما شده است، این است که جوانان به شما اعتماد کرده و در برنامه هایتان حضور پرشور دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری شاخصه دیگر این هیأت را وابستگی به رزمندگان برشمرد و افزود: از آنجایی که امام حسین(ع) به عنوان سرور شهیدان، بزرگ رزمنده اسلام هستند، از همه هیئات انتظار می رود که روحیه شهادت طلبی را در برنامه های خود محور قرار دهند، لیکن از هیأت رزمندگان اسلام انتظار بیشتری می رود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون این روحیه جهادی و شهادت طلبی حفظ شده که جوانان جنگ ندیده ما داوطلبانه به دفاع از حریم اهل بیت(ع) برخواسته و به شهادت می رسند.

وی شهدای مدافع حرم را مایه افتخار و مباهات ملت ایران برشمرد و اظهار داشت: به واسطه حضور چنین جوانان معتقد و مخلصی است که الطاف الهی شامل حال ما می شود، از این رو حفظ انقلاب اسلامی جز با تقویت روحیه مجاهدت و ایثارگری میسر نخواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد از ایجاد هیجان های کاذب با برخی مداحی های بی محتوا انتقاد کرد و گفت: عزاداری های ما زمانی ارزشمند است که روح حماسه و ایثار را در جامعه تقویت کند که در غیر این صورت مردم عراق خیلی بهتر و بیشتر از ما عزاداری و سینه زنی می کنند اما در زمانی هم به دستور صدام در مقابل شیعیان ایران ایستادند که نشان از عزاداری بی بصیرت آنها است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بر محور قرار گرفتن روحانیت در هیئات عزاداری تأکید کرد و افزود: هر چند عزاداری و نوحه سرایی یکی از برنامه های مهم هیئات است، لیکن باید محوریت برنامه های شما را سخنرانی های پرمحتوا و بر اساس نیاز جامعه تشکیل دهد تا فهم و درک دینی و سیاسی مردم افزایش یابد.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین