عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
خاطره ای جالب از زبان شاگر استاد شهریار:
وقتی دستور آیت الله خامنه ای را نزد استاد شهریار بردم ایشان نامه را بوسید و به من گفت: این تازه فرمان فرزندی از فرزندان اهل بیت(ع) است، ببین اگر با خود اهل بیت(ع) مرتبط شوی و به آنها متوسل گردی چه خواهد شد و به چه آثاری دست پیدا خواهی کرد.
عقیق: "استاد اصغر فردی" که تنها شاگرد «مرحوم استاد محمدحسین شهریار» بوده است، روز گذشته در مراسم رونمایی از سوگنامه صوتی" ازمدینه تا مدینه با کاروان حسین (ع)" به ذکر خاطره جالب از استاد خود پرداخت و گفت:
"من تنها شاگرد استاد بودم و بعد از ترک تهران از سوی ایشان و مراجعت به تبریز توفیق ملازمت او را داشتم. شهریار اولین بار که شعری می‌گفت دوست داشت برای من بخواند، من هم ابتدایی‌ترین تجربه‌های شعری را با ایشان شروع کردم که تا سال‌های بعد هم ادامه داشت. شهریار می‌گفت: کاش شعر مثل نخودچی و کشمش بود که من دست می‌کردم توی جیبم و می‌ریختم تو کامت، ولی شعر آموختنی نیست. لذا فقط فنون و صناعات ادبی را به من می‌آموخت و هر آنچه را که از دستش برمی‌آمد و قابل انتقال بود به من منتقل کرد. ایشان تأکید داشت که من برای اهل بیت(ع) شعر بگویم و نوحه و مرثیه بسازم، لذا گاهی برای تحریک کردن من می‏گفت: از چهره ات اینگونه می‏خوانم که توفیق شعر گفتن برای اهل بیت(ع) را نداری! من هم می رفتم زور می زدم و تلاش می کردم تا شعری در این زمینه بسازم".

وی افزود: "الفت عجیبی در میان ما بود و من هر روز باید به زیارتشان می‌رفتم. مقام معظم رهبری که آن دوره در مقام ریاست جمهوری بودند از استاد می‏خواستند که اگر حاجتی دارد بگوید. ایشان هم ابراز می‏کرد که من نیازی ندارم. تا آنکه وقت عزیمت من به خدمت سربازی فرا رسید و استاد از آقا درخواست کردند که تبریز به عنوان محل انجام خدمت سربازی من مقرر شود تا هم مفارقتی بین ما پدید نیاید و هم فرصت ادامه انجام خدمات درون‌مرزی و برون‌مرزی من در صدا و سیمای تبریز ایجاد شود که ایشان با گشاده‌رویی پذیرفتند".

دکتر فردی ادامه داد: "وقتی دستور آیت الله خامنه ای را نزد شهریار بردم ایشان نامه را بوسید و به من گفت: این تازه فرمان فرزندی از فرزندان اهل بیت(ع) است، ببین اگر با خود اهل بیت(ع) مرتبط شوی و به آنها متوسل گردی چه خواهد شد و به چه آثاری دست پیدا خواهی کرد".                                                                                                                        


منبع: خبرگزاری ابنا

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین