عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی،در جمع اعضای سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: بسیج هنرمندان تشکل سیاسی و اجتماعی نیست بلکه تشکلی مقدس و ضروری است که نیروهای متدین را به انسجام می‌رساند تا با گردآوری هنرمندان متدین، هنر در استخدام دین در بیاورد.

عقیق:به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، سوم اسفندماه در جمع اعضای سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در دفتر امام جمعه مشهد گفت: بسیج هنرمندان تشکل سیاسی و اجتماعی نیست بلکه تشکلی مقدس و ضروری است که نیروهای متدین را به انسجام می‌رساند تا با گردآوری هنرمندان متدین، هنر در استخدام دین در بیاورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شما بسیجیان قبل از بسیجی بودن متدین هستید، افزود: اگر متدین نبودید بسیجی نمی‌شدید، کسی که به طرف بسیج می‌آید انگیزه دینی و انقلابی دارد، از همین رو بسیج یک تشکیل سازنده است.

جایگاه مصرف هنر در دین برای بسیج هنرمندان مشخص شود

وی با تأکید بر اینکه باید جایگاه مصرف هنر در دین برای بسیج هنرمندان مشخص باشد، خاطرنشان کرد: موقعیت هنر نظیر علم است، همان نقشی که علم برای پرورش فکر و عقل دارد هنر نیز همان نقش را در مسیر پرورش احساس، غریزه و عاطفه برعهده دارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: بشر در زندگی با دو بال عقل و احساس حرکت می‌کند، عقل انسان را راه می‌برد و احساس انسان را راه می‌اندازد لذا نمی توان هنر را از زندگی حذف کرد چرا که ضرورت آن به اندازه علم است.

وی با بیان اینکه برای هنرمند متدین بسیاری از کارهای هنری مشکل است چون که نسبت آن هنر را با مسائل فقهی و شرعی دقیق نمی ‌داند، اظهار کرد: در همه رشته‌های هنری حلال و حرام وجود دارد اما یک انسان متدین که می‌خواهد هنرمند شود باید از مصادیق حرام در آن هنر خودداری کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی معتقد هستند موسیقی سنتی حلال و موسیقی پاپ و مدرن حرام است، لذا این مسئله را باید توجه داشت که می ‌گساری‌های سلاطین گذشته، عیاشی‌ ها و بی‌بند و باری‌های آن ها به وسیله همان موسیقی آن زمان که سنتی بود اداره می‌شد، بنابراین نباید با نظر خویش نسبت به هنر فتوا دهیم.

بسیج هنرمندان، مرجعیت دینی برای هنرمندان باشد

آیت الله علم‌الهدی تأکید کرد: بسیج هنرمندان باید برای هنرمندان مرجعیت دینی پیدا کند زیرا بدین وسیله بسیج هنرمندان به دین کمک کرده و سبب احیای ارزش‌های دینی در عرصه هنر ‌می شود.

امام جمعه مشهد با اعلام اینکه نظام، انقلاب و اسلام در ایران، سینمای نخست را در منطقه بوجود آورده اند، ادامه داد: تشویق‌ها، بودجه‌ها و حمایت‌ها موجب برتر شدن سینمای ایران در منطقه شده اند اما متاسفانه برخی هنرمندان شکرگذار این نعمت نیستند.

به گفته علم‌الهدی، ما با سینما مشکلی نداریم حرف ما این است که باید سینما و هنر تصویری در استخدام دین در آید و هر جا در جریان غیردینی و در مقابله با دین قرار گرفت، با آن برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که فضای هنر سینما و تصویر امروز به چه میزان در استخدام دین و اسلام درآمده است، عنوان کرد: سینما و هنر مولود انقلاب و نظام هستند بنابراین باید سینما و هنر تصویری به دلیل تاثیرگذاری زیاد در خدمت دین قرار گیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اعلام اینکه ما مخالف هنر سینما نیستم اما مخالف هنر سینمایی هستم که در خدمت ابتذال بوده و در استخدام دین در نیاید، اضافه کرد: باید این هنر که دست‌ساز انقلاب و نظام است به جای اینکه در خدمت ابتذال باشد در خدمت دین و استخدام دین قرار گیرد چرا که رسالت سینما طنزسازی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خطاب به بسیج هنرمندان یادآور شد:‌ سازمان بسیج هنرمندان بایستی هنر را در مسیر انقلاب، نظام و دین جهت دهد.

 

منبع:ایکنا.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین