عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:
حاج علی اکبری گفت: داخل مسجد، باید نظام طبیعی و مردمی، با محوریت و مدیریت امام جماعت جاری و ساری باشد.

عقیق: حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در اولین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد استان‌ها، ضمن تأکید بر اینکه در برابر مسجد، آرم‌های نهادها و دستگاه‌ها باید رنگ ببازد و آنچه که باقی می‌ماند، وحدت و همدلی در جایگاه خادمی مسجد، برای عمران معنوی و مادی مساجد است گفت: مأموریت نهادها و دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد، تا پشت در مساجد ممدوح و پسندیده است و لیکن داخل مسجد، باید نظام طبیعی و مردمی، با محوریت امام جماعت جاری و ساری باشد و مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست.

حاج علی اکبری، با تصریح بر اینکه جلسه‌ای با این کیفیت، با شرکت جمع حاضر و با موضوع مسجد، برای اولین بار است که تشکیل می‌شود، در تشریح سابقه و مسیر طی شده برای برگزاری این گردهمایی گفت: از مدتی قبل با عزیزان و رؤسای نهادها و دستگاه‌های مرتبط، طی جلسات متعدد و متوالی دور هم نشستیم و همفکری کردیم، ناظر بر ارتقا وضعیت مساجد در کشور و هم عهد شدیم که حق مسجد، چنانکه شایسته است در نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا شود.

وی گفت: این هم عهدی نهادی و دستگاهی، این نقطه امید را بر می‌انگیزد که تلاش جمعی و جدیدی را برای خدمتگزاری به مساجد آغاز کنیم و اکنون به همگرایی بیشتری در ارتباط با مسائل اصلی و راهبردی مرتبط با مساجد رسیدیم و در نهایت، جمع بندی نهادها و دستگاه‌های مرتبط برای همکاری و هم افزایی، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم و تذکرات و رهنمودهای معظم له دریافت شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها مصمم هستند با همراهی ائمه جمعه، نهادها و دستگاه‌های استانی فصل تازه ای از تمرکز بر حل و فصل نظام مسائل مساجد در استان‌ها را در ادامه خدمات قبل، آغاز کنند. آنچه که مدنظر است، طراحی سازوکارهای مناسب، معطوف به ظرفیت‌های موجود، برای پشتیبانی از مساجد است و این مسیر به شکل گیری تشکیلات و ساختار جدید منجر نخواهد شد.

وی گفت: در دولت سیزدهم، اهتمام جدی و قابل تحسینی به امر مسجد وجود دارد و در این زمینه، در جستجوی یافتن راه‌های جدیدی برای خدمت به مساجد، با مشارکت وزارتخانه‌ها و ارکان دولت هستیم و تعامل با وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در حوزه اختیارات و وظایف، در گام اول، در دستور قرارگاه ملی مسجد قرار دارد و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد: مأموریت نهادها و دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد، تا پشت در مساجد ممدوح و پسندیده است و لیکن داخل مسجد، باید نظام طبیعی و مردمی، با محوریت و مدیریت امام جماعت و همراهی پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جاری و ساری باشد و مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست.

حاج علی اکبری در پایان گفت: در برابر مسجد، آرم‌های نهادها و دستگاه‌ها باید رنگ ببازد و آنچه که باقی می‌ماند، وحدت و همدلی در جایگاه خادمی مسجد، برای عمران معنوی و مادی مساجد است.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین