عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
عکس و فیلم|
حاج مهدی رسولی در آخرین مراسم عزاداری خود در گرجستان، به سوغانلیق از مراکز شیعی این کشور رفت و مداحی کرد. او در این مراسم شیعیان گرجستان را به حضور در اربعین تشویق کرد و از آنان خواست تا در کربلا به موکب هیأت ثارالله زنجان بروند.

عقیق: حاج مهدی رسولی مداح سرشناس کشورمان همزمان با دهه سوم ماه محرم در کشور گرجستان حاضر شد و در مسجد امام حسن مجتبی(ع) قیزیل حاجیلی، مسجد امام علی(ع) شهر مارنئولی، مسجد اهل بیت(ع) سوغانلیق مداحی کرد.

تشویق رسولی به کار تشکیلاتی جوانان گرجی

رسولی در این برنامه‌ها تلاش کرد تا ضمن مداحی و نوحه‌سرایی برای اهل بیت(ع) فرهنگ عزاداری را هم به آنان منتقل کند و بارها در فواصل مداحی‌هایش، به آنان گفت که اشک بر سیدالشهدا(ع) از سینه‌زنی برای ایشان مهم‌تر است و در روایت روی این امر تأکید شده است.

او حتی در گفت‌وگوهای کوتاه خود با مردم و نشست با جوانان روی کار تشکیلاتی در این کشور تأکید کرد و آن جوانان را تشویق به شبکه‌سازی و کار این چنینی کرد.

دعوت اربعینی مهدی رسولی از شیعیان گرجستان

او در سومین شب مراسم‌های خود در گرجستان در مسجد اهل بیت(ع) سوغانلیق حضور و یافت در جمع پرشور شیعیان مداحی و روضه‌خوانی داشت. او در این شهر که یکی از مراکز اصلی شیعیان این کشور است، رویکرد صحبت خود با مردم را به سمت اربعین برد. او ابتدا تلاش کرد تا افرادی را که به هر دلیل تمایل به شرکت در این سفر ندارند، تهییج کند و تلنگر زد که این پیاده‌روی اربعین به مثابه قدرت‌نمایی جریان شیعه و رویکرد تمدنی در جهان اسلام دارد. رسولی همچنین به این شیعان گفت که هیأت ثارالله زنجان در شهر کربلای معلی موکب دارد و از شیعیان گرجستان دعوت کرد تا در سفر به کربلا، مهمان این موکب شوند.

اتفاق قابل توجه دیگر در این مراسم عزاداری، یک کودک خردسال گرجستانی بود که در این مراسم نوحه مشهور «من روضه لری ترک ایلمرم» مهدی رسولی را خواند.

تعداد بازدید : 148

کودک خردسال گرجستانی که نوحه مهدی رسولی را خواند

سینه‌زنی حماسی با نوحه سیده زینب

رسولی در این مراسم همچنین نوحه سیده زینب خود در محرم امسال را که در فضای مجازی و در عرصه بین‌الملل بسیار شنیده شده است، بازخوانی کرد. این نوحه حماسی مهدی رسولی با سینه‌زنی حماسی و خاص آذری‌های گرجستان هم همراه شد.


تابلو نقاشی چهره رسولی که توسط مردم این کشور به او هدیه داده شد

این مداح سرشناس کشورمان از گرجستان بازگشت و در پیامی از مهمان نوازی شیعیان این کشور تشکر کرد و مجدداً آنان را به حضور در سفر اربعین و موکب هیأت ثارالله زنجان تشویق کرد.

تعداد بازدید : 126

پیام تشکر مهدی رسولی از مردم گرجستان

رسولی بناست فردا شب از ساعت ۲۱ در مراسم هفتگی هیأت ثارالله زنجان روضه ایام اسارت آل‌الله علیهم‌السّلام را بخواند. در این مراسم که در گلزار شهدای پائین، حسینیه شهدا برگزار خواهد شد، حجت‌الاسلام امیر‌ی‌طیبی سخنرانی می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین