عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
هشدار استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان به یک اقدام:
استاد درس خارج حوزه علمیه استان کرمان گفت: اگرچه اولین دفعه‌ی حذف نام شهید از معابر، مسئله را سهوی جلوه دادند و به عدم اطلاع پیمانکار نسبت دادند، اما وقتی که انسان گستردگی این حرکت را در سراسر کشور و در مناطق مختلف می‌بیند، دیگر باید حساسیت ها بالا برود.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در گفت و گویی گفت: شهید تا زمانی که جانش را در راه خدا می‌دهد به وظیفه خودش عمل می‌کند و از آن زمان دیگر عملاً در دنیا وظیفه‌ای نخواهد داشت. و اما بقیه مسئولیت بر عهده بازمانده هاست که راه شهید را زنده نگه دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان ادامه داد: یکی از راه های زنده نگه داشتن راه و هدف شهدا، زنده نگه داشتن نام و خاطره و بیان مطالب شهید است؛ همان طور که اُسرای کربلا در این ایام [محرم و صفر] مشغول به همین کار هستند و پیام خونِ امام حسین علیه السلام و نام شهدای کربلا را در دنیا منتشر می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدایی که خونشان را در انقلاب اسلامی فدا کردند، افزود: لازم است در قالب ثبت خاطره‌های شهدا، انتشار وصیت‌نامه‌هایشان و ...، نام و یاد ایشان را زنده نگه‌داشت، همان گونه که حضرت امام فرمود خدا عبادتِ پنجاه ساله‌ی شما را قبول کند اما یک روز هم بنشینید و این وصیت نامه‌ها را بخوانید.

شیخ بهایی ادامه داد: یکی از راه های زنده نگه داشتن یاد شهدا این است که نام شهدا به طور مداوم در جلوی چشمان ما باشد و این از ابتکار انقلابی مردم ایران بود که کوچه ها، خیابان ها، میادین، مدارس، مراکز و .... به نام شهدا نامگذاری شده است. چه اینکه این نامگذاری ها لطافتی ویژه به این کشور داده است. و همان‌طور در زیارت می‌گوییم ... وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ، (هم خودتان با شهادت پاکیزه و مطهر شده‌اید و هم سرزمینی که جسم شما در آن دفن شده معطر و خوشبو گردیده است). پس هرگونه علامتی از شهید (قبر شهید، نام شهید، خاطرات شهید) پاکیزه کننده‌ی فضای جامعه است.

 استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با اشاره به دشمنی‌های دشمنان، افزود: متاسفانه دشمن خیلی تلاش کرده و می‌کند تا نام و یاد شهدا را روز به روز کم‌رنگتر کند و حتی مدتی احتمال این اقدام قبیح در کتاب‌های درسی نیز می‌رفت.

وی ادامه داد: انتشار کتاب‌های خاطرات شهدا، تفحص اجساد شهیدان و ... راهی است برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، اما بعضی ها می خواهند با این مسائل در بیفتند و این‌ها را کهنه پرستی و مرده پرستی قلمداد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی خاطرنشان کرد:  بحمدالله راه و رسم شهادت توقف ناپذیر است. امام(ره) فرمود راه و رسم شهادت کور شدنی نیست. پس قطعاً نمی‌شود این راه را بست و نمی‌شود جلوی این مسیر را گرفت، چراکه این مسیر همچون یک سیل نورانیِ درخشان به طور مداوم در حال آمدن است و همین طور در نسل های جدید، شهدای جدید تربیت می‌شوند، آن‌هم شهدایی که هیچ وقت جنگ تحمیلی و انقلاب را ندیدند اما باز مسیر همان شهدای جنگ و انقلاب را طی می کنند و با افتخار در راه اسلام و انقلاب به شهادت می‌رسند.

وی با اشاره به پیام هفته گذشته‌ی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وجود نام شهدا بر سر هر کوی و برزن یادآور فداکاری های آنهاست و خون تازه در رگهای ملت می‌باشد، تصریح کرد: ما باید بر تداوم نام و یاد شهدا مراقبت کنیم. و به حرکت های مرموزی که با دورغ و تزویر صورت می‌گیرد، دقت کرد. اگرچه اولین دفعه‌ی حذف نام شهید از معابر، مسئله را سهوی جلوه دادند و به عدم اطلاع پیمانکار نسبت دادند، اما وقتی که انسان گستردگی این حرکت را در سراسر کشور و در مناطق مختلف می‌بیند، دیگر باید حساسیت ها بالا برود.

 شیخ بهایی در پایان توصیه کرد: ما باید حتی هرجا هم که نام و یاد شهدا نبوده، نام شهید را بگذاریم و شهید را در آنجا مطرح کنیم تا نسل جوانِ ما شهید و شهادت را بشناسد و با زندگی شهدا، خصلت هایشان، پیام‌هایشان و اهدافشان آشنا شود. اگر نسل جوان ما به این آشنایی برسد این کشور تا ابد از فتنه‌ها بیمه خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین