عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۶۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
با توجه به رشد نرخ ارز حمایتی دولت از سفرهای زیارتی و گرانی هزینه این سفرها از امروز اول اردیبهشت، سازمان حج قیمت‌های جدید اعزام‌های عتبات را اعلام کرد.

عقیق: قیمت کاروان‌های عتبات از امروز شنبه اول اردیبهشت گران شد. این اقدام با افزایش نرخ ارز حمایتی دولت از سفرهای زیارتی صورت گرفته است.معاون عتبات سازمان حج حمیدرضا محمدی می‌گوید که «قیمت اعزام‌های زمینی از امروز از ۸ میلیون و ۸۰۰ تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (متوسط ۹.۲ میلیون تومان) و هوایی از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (متوسط ۱۶.۸ میلیون تومان) است.» در حالی که هزینه سفر عتبات در ایام نوروز به صورت زمینی متوسط ۸ میلیون تومان و هوایی متوسط ۱۶ میلیون تومان بود.

دولت سال گذشته برای حمایت از سفرهای زیارتی، ارز با نرخ ثابت اختصاص داد؛ به طوری که زائران با ارز ۳۵ هزار تومانی به زیارت اعزام می‌شدند اما در این دوره ارز حمایتی دولت حدود ۴۵ هزار تومان به دست شرکت‌های مجری سفر عتبات می‌رسد؛ یعنی بیش از ۲۵ درصد گران‌تر!

هزینه سفر عتبات حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هر بسته اعزام رشد داشته است. البته با توجه به اینکه هزینه‌های ارزی در سفر زمینی بیشتر از هوایی است، اعزام‌های زمینی رشد بیشتری داشته‌اند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «حدود ۶۰ درصد قیمت سفر هوایی به پرواز اختصاص دارد که با نرخ ریالی در اختیار زائران قرار می‌گیرد.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین