عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه:
حجت الاسلام نوروزپور به اجرای دستورالعمل های بهداشتی در امام زادگان به منظور برگزاری مراسم عزاداری ماه صفر اشاره کرد وگفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ گونه پیاده روی به مناسبت اربعین حسینی از سوی امام زادگان کشور انجام نمی شود.

عقیق:حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت و گویی با اشاره به رعایت دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در عزاداری ماه صفر اظهار کرد: دستورالعملی که ستاد ملی مبارزه با کرونا در اول ماه محرم ابلاغ کرد، همان دستورالعمل در عزاداری های ماه صفر نیز جاری و ساری است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: برنامه عزاداری دهه اول ماه محرم که با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز انجام شد، در دهه سوم ماه صفر و اربعین حسینی نیز در فضای باز بقاع متبرکه و امام زادگان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ گونه پیاده روی انجام نمی شود، در سالهای گذشته به مناسبت اربعین مراسم پیاده روی از امام زاده ای به امام زاده دیگر انجام می شد، اما امسال ستاد ملی مبارزه با کرونا این گونه تدبیر اندیشیده است که هیچ تجمعی برگزار نشود و در روز اربعین قرائت زیارت اربعین و زیارت های وارد شده و سخنرانی و عزاداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صحن های باز بقاع متبرکه برگزار شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: به هیئات مذهبی هم اعلام شده است که با هماهنگی دفاتر اوقاف شهرستان مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر را در فضای باز امام زادگان برگزار کنند، همان گونه که در دهه اول ماه محرم 500 هیئت مذهبی شاخص کشور برنامه های عزاداریشان را در فضای باز امام زادگان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردند.

وی از تقدیر و تشکر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری های محرم خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری نیز اخیرا بر لزوم  تداوم رعایت دستورالعملی های بهداشتی تاکید کردند، بنابراین همچون گذشته باید شیوه نامه های بهداشتی در عزاداری ها مورد توجه قرار گیرد.

 حجت الاسلام نوروزپور بر تدوام توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان اشاره کرد و افزود: از ابتدای محرم بسته های ارزاق میان نیازمندان توزیع می شود واین کمک های مومنانه تا پایان ماه صفرهم استمرار خواهد داشت، کمک رسانی به نیازمندان از سوی عوائد امامزادگان و کمک های خیرین انجام می شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به فراهم شدن پرداخت الکترونیکی نذورات مردمی اشاره و تصریح کرد: از طریق میز خدمت پایگاه اطلاع رسانی امام زادگان زمینه دریافت نذورات مردمی فراهم است.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین