عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
کتاب «جذبه مشرقی» با ۴۰ روایت از زبان زنان و مردان تازه مسلمان، سعی دارد به این پرسش پاسخ دهد که اسلام چه خلأیی را در زندگی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها پر می‌کند؟

عقیق:کتاب «جذبه مشرقی» که به کوشش حسین سروقامت تدوین شده، تازه‌ترین اثر نشر معارف است که در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. این کتاب شامل مجموعه روایت‌ها از افرادی است که تازه به دین مبین اسلام مشرف شده‌اند.

در سال‌های اخیر، تعداد مسلمانان اروپایی حدود دو برابر شده است؛ یعنی از 29.6 میلیون نفر در سال 1990، به 44.1 میلیون نفر در سال 2010 رسیده است. نیمی از این جمعیت تازه‌مسلمان را سفیدپوستان و بیش از 75 در صد آنها را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

سروقامت کوشیده است تا در کتاب «جذبه مشرقی» بخشی از جاذبه‌های دین پر شکوه اسلام را به تصویر بکشد. نومسلمانان در این کتاب ضمن اشاره به سبک زندگی خود پیش از آنکه به اسلام مشرف شوند، سعی می‌کنند به این سؤال پاسخ دهند که احساس چه خلأیی در زندگی آنها سبب شد تا به دین اسلام پناه آورند؟ مخاطب در این روایت‌ها، دو دنیا را از نظر می‌گذراند؛ دنیای قبل از تشرف به اسلام که راوی عموماً در رفاه زندگی می‌کرد و به ظاهر کمبودی در زندگی خود نداشت؛ و دنیای پس از تشرف به اسلام که در اثر احساس یک خلأ و پوچی در زندگی فرد رخ داده است.

کتاب و ادبیات ,

این کتاب شامل 40 روایت از زنان و مردان نومسلمان است. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

آرامش... آرامش... آرامش! این چه طرفه معجونی است که دست‌یابی به آن دغدغه عالم و آدم شده، تمامی مردم کره زمین را با یکدیگر متفق کرده، زیر یک چتر قرار داده است؟ چرا باید داروهای آرام‌بخش، بعد از آنتی‌بیوتیک، بیشترین میزان مصرف را در دنیا به خود اختصاص دهند؟ چرا باید کشوری چون آمریکا، با کمتر از پنج درصد جمعیت جهان، 80 درصد آرام‌بخش‌های دنیا را مصرف کند؟ چرا در سال 2014 آمار اعتیار آمریکایی‌ها به آرام‌بخش‌ها، رکورد جدیدی را ثبت کرده، همزمان به طور متوسط در هر ساعت بیش از سه نفر به خاطر اُوِردوز ناشی از این داورها، جان خود را از دست داده‌اند؟ این پرسش‌ها و نظایر آنها، دست کم حقیقتی مهم و انکارنشدنی را برملا می‌سازند که همگان در پی آرامش، این معجون شگفت‌انگیزند؛ بگذریم که گاه راه را درست می‌روند و گاه پا به ورطه بی‌راهه می‌نهند!

اما شما وقتی سراغ اسلام می‌روید و این گوهر ارزشمند را جست‌وجو می‌کنید، رمز و راز دست‌یابی به آرامش را نه در داروهای آرام‌بخش، که در یاد خداوند و اطمینان و توکل به او می‌یابید؛ همان نکته مهم و کلیدی که حکایت از گرایش بسیاری از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به اسلام دارد؛ که اگر زبان دل را بیانی بود، به صراحت و روشنی می‌گفت: دل آرام گیرد به یاد خدای.

کتاب «جذبه مشرقی» به قلم حسین سروقامت توسط نشر معارف در 212 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان منتشر شده است.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین