عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

غلامرضا سازگار پیرغلام آستان اهل بیت در گفت و گو با عقیق :
انشالله در ماه محرم خواهید دید که مردم با توسل به امام حسین(ع) و توجه به عزاداری اباعبدالله، سرافرازانه از این امتحان بیرون خواهند آمد. هر مصیبت و بیماری هم که بیاید، عشق حسین(ع) کم نمی شود و آتشی است که خاموش نخواهد شد اما با این حال آرزو می کنم که خداوند، ما را با تعطیلی مجالس امام حسین(ع)، ادب نکند و انتقام از ما را با دوری از امام حسین(ع) نگیرد."

عقیق: سال های سال در آستان ائمه اطهار خدمت کرده و این روزها قلبش به شدت برای سیدالشهدا می تپد حاج غلامرضا سازگار پیرغلام مخلص اهل بیت(ع)، آرزو می کند که خداوند با تعطیلی مجالس امام حسین(ع)، کسی را ادب نکند.

آتش هم بیاید، مردم دست از حسین(ع) برنمی دارند

حاج غلامرضا سازگار در رابطه با شرایط این روز‌ها و برگزاری مراسم محرم و صفر می‌گوید:" حدود ۸۰، ۹۰ سال پیش وبا آمد و مردم نجف دسته دسته از دنیا رفتند، اما دست از عزاداری امام حسین (ع) برنداشتند، بنابراین کرونا که هیچ حتی اگر آتش هم بیاید، مردم دست از حسین برنمی دارند، اما در این شرایط، با تقابل عقل با عشق مواجه هستند. عشق می‌گوید، جلو بیا و عقل می‌گوید جلو می‌آیم، اما در عین حال رعایت می‌کنم تا به مردم ضرر نزنم و باعث از دست رفتن جان مردم نشوم. " او ادامه می‌دهد:" گاهی انسان باعث از بین رفتن جان خودش می‌شود، اما گاهی علاوه بر جان خودش، باعث جان مردم هم می‌شود که امروز در چنین شرایطی قرار داریم و مردم باید مراقب باشند. "

 

تعداد بازدید : 126

مردم در این امتحان پیروز می شوند

این پیرغلام اهل بیت در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری شایسته مراسم محرم و صفر می گوید:" انشالله در ماه محرم خواهید دید که مردم با توسل به امام حسین(ع) و توجه به عزاداری اباعبدالله، سرافرازانه از این امتحان بیرون خواهند آمد. هر مصیبت و بیماری هم که بیاید، عشق حسین(ع) کم نمی شود و آتشی است که خاموش نخواهد شد اما با این حال آرزو می کنم که خداوند، ما را با تعطیلی مجالس امام حسین(ع)، ادب نکند و انتقام از ما را با دوری از امام حسین(ع) نگیرد." او اضافه می کند:" قطعا ما دور نمی شویم و اگر هم ما نتوانستیم جلو برویم، خودش جلو می آید. اگر مریض نتواند خدمت طبیب برود، طبیب آقایی می کند و می آید. چه بساکه انشالله به برکت اباعبدالله، همین امسال مردم در تمام کوچه ها و تمام محلات عزاداری خواهند کرد و این بلیه رفع خواهد شد." سازگار در پایان می گوید:" با تجربه پیرغلامی خود، امیدوارم و می بینم که این بیماری به اتمام می رسد و انشالله مردم امسال اربعین به کربلا می روند و خدایی نخواسته اگر هم نشد، سال آینده جمعیت چند میلیونی برای اربعین حرکت می کنند و به زیارت امام حسین(ع) می روند."


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین